Патріотичне виховання дітей дошкільного віку

У змісті Базового компонента дошкільної освіти в освітній лінії «Дитина в соціумі» зазначено, що дитина дошкільного віку має орієнтуватися в тому, що кожна країна має свою територію, на якій проживають люди з різним кольором шкіри, волосся, розрізом очей тощо, вони мають свою культуру, звичаї, мову та розуміти, що всі народи світу прагнуть миру й щасливого життя.

/Files/photogallery/1815/SAM_2815.JPG

/Files/photogallery/1815/SAM_2823.JPG

Щоб діти стали народом, творцями своєї долі (а це покликана забезпечити незалежна Українська держава), необхідно, аби вони за час навчання, виховання в сім?ї, дошкільному закладі, школі міцно засвоїли духовність, культуру рідного народу, глибоко перейнялися його національним духом, способом мислення і буття.

/Files/photogallery/1815/P9300018.JPG

Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім'ї, батьківського дому, рідного міста, села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов'язаним з ними. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів у дошкільників має приклад дорослих, оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання.

/Files/photogallery/1815/SAM_2813.JPG

Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.

/Files/photogallery/1815/P8220163.JPG

Основними напрямами патріотичного виховання є:

— формування уявлень про сім'ю, родину, рід і родовід;
— краєзнавство;
— ознайомлення з явищами суспільного життя;
— формування знань про історію держави, державні символи;
— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;
— формування знань про людство.

/Files/photogallery/1815/SAM_2925.JPG

Важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення до народознавства — вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу. Дошкільників ознайомлюють з культурними і матеріальними цінностями родини і народу, пояснюють зв'язок людини з минулими і майбутніми поколіннями, виховують розуміння смислу життя, інтерес до родинних і народних традицій.

/Files/photogallery/1815/SAM_2945.JPG

Важливим у зв'язку з цим є блок питань, пов'язаних із засвоєнням моральних і духовних цінностей, закладених в усній народній творчості, і зокрема в народній пісні.

/Files/photogallery/1815/SAM_3040.JPG

/Files/photogallery/1815/f2.jpg

Не менш важливим є насичення предметно-розвивального середовища, в якому перебуває дитина в умовах дошкільного закладу.
Важливе значення має використання в роботі з дітьми предметів національного побуту.

/Files/photogallery/1815/2014924093102.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.