Психологічна служба закладу

У статті 7 Закону України "Про дошкільну освіту" зазначено, що пріоритетним завданням сучасної дошкільної освіти в умовах динамічних змін науково-технічного, інформаційного, економічного поля суспільного життя залишається збереження та зміцнення фізичного, психічного, духовного здоровя дитини. Базовими ознаками гармонійного розвитку дитини є її фізичне, психічне, моральне і інтелектуальне здоровя. Разом із тим, батьки, педагогічні працівники дошкільних навчальних закладів б`ють на сполох стосовно постійного погіршення здоров`я дітей.

Законом України "Про внесенння змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу" передбачено обов`язковість здобуття дошкільної освіти дітьми старшого дошкільного віку, а в листі Міністерства освіти і науки України "Про сприяння розвитку психологічної служби системи освіти" від 05.08.2010 року №1/9-530 зазначено, що розвиток дитини в умовах дошкільного навчального закладу має стати пріоритетним напрямом у діяльності працівників психологічної служби.

У своїй діяльності практичний психолог дошкільного навчального закладу, Скороход Юлія Андріївна, керується Конституцією України, Законами України, Указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, Етичним кодексом психолога, Положенням про психологічну службу системи освіти України, наказами, розпорядженнями та вказівками Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, відповідних органів управляння освітою, міжнародними правовими актами, Загальною Декларацією прав дитини та Конвенцією прав дитини.

Метою діяльності працівників психологічної служби дошкільного навчального закладу є створення умов для розвитку дитини, відповідно до вікових норм та їхніх індивідуальних особливостей. У дошкільному навчальному закладі практичний психолог спрямовує свою діяльність на попередження, виникнення проблем розвитку дитини (порушення емоційно-вольової сфери, проблем взаємовідносин з однолітками, педагогічними працівниками, батьками); допомогу (сприяння) дитині у вирішенні актуальних завдань її розвитку; навчання, соціалізація; психологічне забезпечення освітніх програм; допомогу педагогам, батькам у створенні необхідних умов для гармонійного розвитку дитини; формування психологічної культури дітей, батьків, педагогів.

Зміст діяльності практичного психолога визначається завданнями та напрямами психологічної служби дошкільного закладу:
  • визначення та формування психологічної готовності до шкільного навчання;
    складання програм індивідуальної роботи з дітьми з метою полегшення їхньої адаптації до шкільного навчання;
  • розробка та здійснення розвивальних програм з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, їхнього рівня розвитку на кожному віковому етапі;
  • контроль за переломними моментами в розвитку, діагностико-корекційна робота з дітьми, які потребують підвищеної уваги, виявлення та усунення психологічних причин відхилень у розвитку;
  • консультаційна робота з педагогічними працівниками й батьками щодо психологічних проблем виховання дітей.
Основні функції практичного психолога:
  • допомога педагогічному колективу у створенні умов, сприятливих для охорони психічного здоров`я дітей;
  • забезпечення їхнього емоційного благополуччя;
  • забезпечення самостійного й ефективного розвитку здібностей кожної людини.
Основні види діяльності практичного психолога:
  • Психодіагностика - психологічне обстеження проводиться індивідуально (за винятком ситуацій, повязаних з груповим тестуванням).
  • Психологічна просвіта - робота проводиться з метою підвищення рівня психологічної компетентності.
  • Консультування.
  • Корекційно-розвивальна робота.
  • Організаційно-методична робота.
Практичний психолог у дошкільному навчальному закладі здійснює:
  • профілактику дезадаптації;
  • контроль за адаптацією новоприбулих дітей;
  • психологічний супровід дітей раннього віку;
  • профілактику загострення кризи 3-х років;
  • психологічний супровід дітей "групи ризику" всіх вікових категорій;
  • психологічну підготовку дітей до школи;
  • оптимізацію навчально-виховного процесу.

Та саме головне, що психологічна служба не дублює навчально-виховний процес, а діє з метою виявлення і створення оптимальних умов для розвитку особистості дитини.

Детальніше ознайомитись з порадами практичного психолога щодо розвитку та виховання малюків можна на сторінці "Практичний психолог радить" у розділі "Для Вас батьки".

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.